Podešavanje toka poslova

U modulu Veb>Lista, desnim klikom na 'koren' stabla strana otvara se kontekstni meni. Klikom na 'Novo' otvara se prikaz za izbor tipa novog rekorda. U ovom slučaju potrebno je odabrati rekord tipa 'Tok posla' (Workflow) (slika 130).

Slika 130. Kreiranje novog toka posla

Konfiguracija

Za konfiguraciju toka posla neophodni su određeni preduslovi. To su stablo strana i barem dve različite korisničke grupe pozadinske aplikacije. Ovaj model ima sledeće uloge: menadžment poslova, kao i dodela zadataka autorima koji kreiraju nove sadržaje, i editorima koji prepravljaju sadržaje i objavljuju ih.

Objavljivanje sadržaja korišćenjem ovog module može se ostvariti na više načina:

Prema osnovnim podešavanjima, sve novokreirane strane i sadržaji na njima su skriveni, i ostaju u tom stanju dok ih editori ne objave.

Novi sadržaji i strane mogu biti kreirani u delu veb sajta koji nije vidljiv uživo, a nakon njihovog odobravanja, editori ih prebacuju u javni deo veb sajta koji je definisan u toku posla.

Ovakav pristup je efikasan, i zasniva se na principu 'dvostruke provere'.

Složeniji tokovi poslova se mogu ostvariti kombinacijom više pojedinačnih tokova poslova.

Forma za konfiguraciju toka posla sadrži nekoliko kartica.

U kartici Opšte kao i kod većine rekorda potrebno je uneti naslov i kratak opis samog toka (slika 131). Takođe je dostupna i opcija za deaktiviranje toka (1 na slici 131).

Slika 131. Podešavanje toka posla - Opšte

U kartici Tabela potrebno je konfigurisati sledeća podešavanja:

  • Tabela – definiše se tabela u kojoj će biti kreirani novi rekordi kada počne izvršenje samog toka posla (oblast 1 na slici 132). Veoma je važno naglasiti da korisničke grupe kojima je dodeljen neki zadatak moraju imati dozvole pristupa potrebnim tabelama.
  • Privatna strana – strana na kojoj će sadržaji biti kreirani i menjani za vreme određenog posla (oblast 2 na slici 132). Predlaže se kreiranje strane pod nazivom 'Draft' koja će se koristiti za tu svrhu.
Slika 132. Podešavanje toka posla - Tabele

U kartici Uloge potrebno je konfigurisati polje 'Dozvoljene grupe za dodelu toka poslova' (oblast 1 na slici 133), grupe čijim članovima je dozvoljeno da startuju određeni tok posla i da dodele zadatke grupama navedenim u polju 'Ciljne grupe za tok poslova' (oblast 2 na slici 133).

U polje 'Pregledač' unose se korisnici koji će raditi poslove kontrole sadržaja (oblast 3 na slici 133), dok se u polju 'Objavljivač' definišu korisnici koji će imati posao objavljivanja proverenih sadržaja (oblast 4 na slici 133).

Svaki proces određenog toka snima se u protokol zadataka i vidljiv je svim korisnicima koji su uključeni u tok. Samo autorizovani korisnici mogu obaviti finalno objavljivanje nakon kontrole.

Slika 133. Podešavanje toka posla - Uloge

U kartici Razno moguće je konfigurisati stranu na koju će rekord biti prebačen nakon završenog posla (oblast 1 na slici 134). Čekiranjem opcije 'Otkrij nakon završetka' (2 na slici 134) rekord će biti vidljiv nakon završetka posla, dok izborom opcije 'Podesi dozvole nakon završetka (samo 'strana')' (3 na slici 134), podešavanja vezana za datu stranu biće promenjena. Potrebno je definisati i korisnika koji je vlasnik toka (oblast 4 na slici 134) kao i grupu koja je vlasnik toka (oblast 5 na slici 134). Dostupne su i opcije definisanje mogućih funkcija koje korisnici i grupe mogu obavljati nad konkretnim tokom (oblast 6 na slici 134).

Nakon kreiranja toka posla, u modulu Korisnički alati>Centar zadataka, opcija 'Zadaci', korisnici kojima su dodeljeni zadaci iz određenog toka poslova će moći da vide svoje zadatke.

Slika 134. Podešavanje toka posla - Dodatne opcije