Modul Administratorski alati/Administracija korisnika

Modul Administratorski alati>Administracija korisnika sadrži administracioni interfejs i interfejs za analizu, i predstavlja važan deo svakodnevnog posla jednog administratora. Dostupni alati omogućuju praćenje i evaluaciju na osnovu različitih kriterijuma.

Specijalna opcija 'Promene korisnika' (Swich User) je dostupna u pregledu svih korisnika (slika 121). Administrator je u mogućnosti da se prebaci na nalog bilo kog od korisnika klikom na ikonicu 1 na slici 121 pri čemu nije omogućen povratak na administratorski nalog bez napuštanja sistema i ponovnog prijavljivanja na sistem, ili klikom na ikonicu 2 na slici 121 kojom se prelazi na određeni nalog uz mogućnost povratka na administratorski nalog. Ova opcija je veoma korisna radi proveravanja podešavanja vezanih za određene naloge. Na ovaj način administrator može pristupiti bilo kom nalogu čak i u slučaja u kada mu lozinka nije poznata.

Slika 121. Administracija korisnika – Prelazak na nalog korisnika

Trenutna podešavanja vezana za korisnika ili korisničku grupu moguće je videti jednostavnim klikom na korisnika ili grupu. Sva prava dodeljena korisniku ili grupi su prikazana. Podešavanja je moguće izmeniti korišćenjem odgovarajućih ikonica (slika 122).

Slika 122. Administracija korisnika - Izmene korisnika

Dostupne opcije za filtriranje prikazivanja i poređenja korisnika i grupa vidljive na slici 121

  • Priključak na fajl (Filemount) – poređenje korisnika prema dostupnosti određenih direktorijuma u fajl sistemu
  • Priključak na veb (Webmounts) - poređenje korisnika prema privilegijama pristupa određenim stranama u stablu strana
  • Osnovna putanja prenosa (Default upload path) - poređenje korisnika prema osnovnoj putanji za učitavanje elemenata strana
  • Glavna korisnička grupa (Main user group) - poređenje korisnika prema glavnoj korisničkoj grupi
  • Članstvo u grupi (Member of group) - poređenje korisnika prema pripadnosti određenim grupama
  • Pristup tipu strana (Page types access) - poređenje korisnika prema tipu strana koje mogu kreirati
  • Dostupne tabele (Select Tables) - poređenje korisnika prema tabelama iz baze koje su njima vidljive
  • Dostupne tabele za izmenu (Modify Tables) - poređenje korisnika prema tabelama iz baze nad kojima mogu da vrše izmene
  • Dostupna polja (Non-executed fields) - poređenje korisnika prema poljima koja mogu da menjaju
  • Tip elemenata koji korisnici mogu kreirati (Explicit Allow/Deny) - poređenje korisnika prema tipu elemenata koje korisnici mogu/nemogu da ubacuju na strane
  • Dostupnost jezika (Limit to Languages) - poređenje korisnika prema verzijama jezika koje korisnik može da vidi ili izmeni
  • Podešavanja dostupnih modula (Custom Module Options) - poređenje korisnika prema podešavanjima dodatim za određene module pozadinske aplikacije
  • Dostupni moduli (Modules) - poređenje korisnika prema prema modulima pozadinske aplikacije kojima korisnici ili grupe imaju pristup
  • TS konfiguracija (TSConfig) - poređenje korisnika prema Tajpo Skript podešavanjima
  • TS konfiguracija HL - poređenje korisnika premaTajpo Skript podešavanjima u istaknutom (hihgligth) modu

Primer uporednog pregleda korisnika prema određenim opcijama data je na slici 123:

 

Slika 123. Administracija korisnika – Poređenje korisnika pozadinske aplikacije

Kako bi bio omogućen pregled svih trenutno prijavljenih korisnika potrebno je u modulu Administrtorski alati>Administracija korisnika iz padajućeg menija u oblasti za prikaz detalja odabrati opciju Prikaži trenutno prijavljene korisnike (List users online) (slika 124). Svi trenutno prijavljeni korisnici biće prikazani. Dostupne su i opcije za prikaz, izmenu, blokiranje i brisanje korisnika (oblast 1 na slici 124).

Slika 124. Prikaz svih trenutno prijavljenih korisnika pozadinske aplikacije