Administracija korisnika pozadinske aplikacije

Editori i autori rade na kreiranju sadržaja 'iza scene'. Ovaj pristup podrazumeva da se mnoge opcije mogu podesiti u skladu sa potrebama pojedinačnih korisnika. Sve ove opcije su detaljno objašnjene u nastavku teksta.

Podešavanje korisničkih grupa

Iste dozvole dodeljene većem broji korisnika definišu se u korisnočkim grupama. Grupe sa nekoliko opcija mogu postati podgrupe. Kao što se može zaključiti grupe su hijerarhijski organizovane:

Grupa A: Prikljčak na fajl a/
Podgrupa A.1: Priključak na fajl a/1/

Grupa A.1 nasleđuje sve dozvole od grupe A, a takođe poseduje i sopstvene dozvole. Ukoliko je grupa član više grupa koji imaju kontradiktorne dozvole, tada će se prednost imati dozvole koje su pozitivne. Ukoliko grupa A nema dozvole za izmenu određene strane, dok grupa B ima dozvolu za izmenu iste strane, korisnik koji je član obe grupe će imati dozvole za pristup i izmene konkretne strane.

Da bi se kreirala Korisnička grupa potrebno je u moduli Veb>Lista kliknuti na 'koren' sajta (1 na slici 106) i zatim iz pomoćnog menija odabrati opciju 'Napravi novi rekord' (2 na slici 106). Potom je potrebno odabrati opciju 'Korisnička grupa pozadinske aplikaije' (3 na slici 106).

Slika 106. Kreiranje korisničke grupe pozadinske aplikacije

Kada je reč o podešavanjima korisničke grupe, potrebna su podešavanja osnovnih podataka o grupi u kartici Opšte odabirom željenih blokova (slika 107).

Slika 107. Podešavanje korisničke grupe pozadinske aplikacije – Opšte

U kartici Lista pristupa potrebno je odabrati opciju 'Uključi listu pristupa' kako bi sve opcije za podešavanje interfejsa pozadinske aplikacije bile vidljive. Moguće je odabrati bilo koju opciju jednostavnim selektovanjem iste. Ukoliko je potrebno selektovati više polja, to se može ostvariti uz permanentno držanje dugmeta kontrol. Dostupna su sledeća podešavanja:

Moduli

U ovom meniju mogu se odabrati elementi menija u oblasti za module. Svaki editor bi trebalo da ima pristup modulima kao što su Veb>Strana, Veb>Lista, Fajl i Fajl>Lista fajlova (slika 108). Takođe je korisno omogućiti korisnicima neka individualna podešavanja vezana za pozadinsku aplikaciju kao što je promena lozinke. Ove opcije su dostupne u modulu Korisnički alati>Podešavanja.

Slika 108. Podešavanje korisničke grupe pozadiske aplikacije - Moduli

Tabele (prikaz)

Ovaj meni pruža odabir tabela iz baze koje će biti vidljive korisnicima. Broj specifičnih tabela raste sa brojem instaliranih proširenja (slika 109). Tabele koje su specificirane u meniju (Tabele izmena) ne moraju se specificirati u ovom meniju.

Slika 109. Podešavanje korisničke grupe pozadinske aplikacije - Tabele

Tabele (izmena)

U ovom meniju se mogu odabrati tabele iz baze nad kojima će korisnici moći da vrše izmene.

Tipovi strana

Ovde se mogu podesiti dozvole koje će tipove strana korisnici članovi grupe moći da kreiraju (slika 110).

Slika 110. Podešavanje korisničke grupe pozadinske aplikacije - Tipovi strana

Dozvoljena polja

Korišćenjem ove opcije mogu se preciznije nego u (Tabela) meniju podesiti polja koja će biti vidljiva članovima korisničke grupe (slika 111).

Slika 111. Podešavanje korisničke grupe pozadinske aplikacije - Dozvoljena polja

Eksplicitna dozvola/zabrana vrednosti polja

Sve odabrane opcije će biti zabranjene članovima korisničke grupe. Zbog sigurnosnih razloga, preporučuje se odabir opcija 'Skripta' i 'Ha-Te-Em-El' (slika 112).

Slika 112. Podešavanje korisničke grupe pozadinske aplikacije - Eksplicitne dozvole

Ograniči za jezike

U ovom meniju moguće je zabraniti pristup članovima grupe određenim verzijama jezika.

Prilagođene opcije modula

Ovde se mogu definisati opcije dostupnosti vezane za dodanta proširenja pozadinske aplikacije za module.

U kartici Priključci i radne površine (slika 113) moguće je podesiti sledeće opcije vezane za korisničke grupe:

DB priključci (DB mount)

Ova opcija omogućuje da se određena strana iz stabla strana dodeli grupi, pri čemu će ona predstavljati koren za tu grupu (oblast 1 na slici 113).

Priključci ka fajlu

Ova opcija se odnosi na direktorijume u sistemu fajlova koji su dodeljeni određenoj grupi (oblast 2 na slici 113). Ovaj opcija se ostvaruje zahvaljujući pojmu priključak. Kao rekordi koji su validni širom celog sistema, priključci se čuvaju u korenu stabla strana sistema kao i korisnici i korisničke grupe. Korišćenjem ikonica (3 na slici 113) omogućeno je kreiranje novog priključka ili izmena postojećeg.

Da bi priključak mogao biti definisan, potrebno je da administrator definiše poddirektorijume u 'fileadmin' direktorijumu korišćenjem Veb>List modula. U konfiguraciji priključka potrebno je definisati naziv koji će se kasnije prikazivati u polju 'Labela', kao i putanja do željenog predhodno kreiranog direktorijuma (slika 114). Moguće je odabrati da li će putanja biti apsolutna i relativna.

Slika 113. Podešavanje korisničke grupe pozadinske aplikacije - Priključci i radne površine
Slika 114. Priključak ka fajlu

Dozvole radnih površina

Ova opcija pruža mogućnost podešavanja privilegija vezanih za radne površine (oblast 4 na slici 113).

U kartici Opcije (slika 115) moguće je podesiti sledeće opcije:

Slika 115. Podešavanje korisničke grupe pozadinske aplikacije - Opcije

Zaključaj za domen

Unošenjem vrednosti u polje ove opcije, korisnici, članovi date grupe će mogi da se prijavljuju na TAJPO-3 Ce-Em-Es isključivo sa unetog domena.

Sakrij u listi

Ova opcija služi za zabranu prikaza članova grupe u Korisnički alati>Centar zadataka i Veb>Pristup modulu. Na ovaj način se može izbeći situacija da korisnici korišćenjem modula Korisnički alati>Centar zadataka mogu poslati listu kratkih zadataka ili elektronsku poštu određenim grupama koje su postavljane samo za administrativne poslove.

TS konfiguracija

Ovo polje omogućava dodatnu konfiguraciju korišćenjem Tajpo Skript koda.

 

 

Kreiranje novih korisnika

Nakon kreiranja korisničkih grupa, potrebno je kreirati korisnike koji će biti dodeljeni nekoj od grupa.

Svaki korisnik bi trebalo da ima svoj nalog jer ovo pravilo može pomoći prilikom spajanja različitih zadataka za različite korisnike, kao i prilikom administrativnih poslova.

Korisnički nalozi se mogu pratiti korišćenjem funkcije za evidentiranje.

Korisnici mogu komunicirati korišćenjem Korisnički alati>Centar zadataka modula, korišćenjem jednostavnih funkcija (vesti, zadaci,  beleške).

Korisnici mogu podesiti sopstvene opcije za prikaz i funkcionisanje pozadinske aplikacij.v

Kao i prilikom kreiranja korisničke grupe tako je i za kreiranje korisnika potrebno u modulu Veb>Lista u 'korenu' sajta odabrati opciju Napravi novi rekord a potom Korisnik pozadinske aplikacije (slika 116).

Slika 116. Kreiranje korisnika pozadinske aplikacije

U kartici Opšte pored osnovnih informacija o korisniku i unosa korisničkog imena i lozinke, moguće je odabrati korisničku grupu kojoj će taj korisnik pripadati (oblast 1 na slici 117). Moguća je izmena postojeće grupe, dodavanje nove grupe i kao i prikaz liste svih grupa (2 na slici 117).

Slika 117. Kreiranje korisnika pozadinske aplikacije - Opšte

Polje 'Korisničko ime' može sadržati samo mala slova, a korišćenje razmaka nije dozvoljeno. Prilikom unosa lozinke, ona ostaje vidljiva do trenutka kada je prvi put sačuvana. Tada se lozinka čuva u MD5 hešu u bazi. Kao posledica ovakvog pristupa proizilazi činjenica da se izgubljena lozinka ne može ponovo pročitati, već mora biti dodeljena nova.

U kartici Prava pristupa kao i prilikom podešavanja korisničkih grupa moguće je podesiti pravo pristupa modulima kao i ograničenja vezana za različite verzije jezika (objašnjeno u Podešavanjima korisničkih grupa). Ukoliko je aktivirana opcija Administrator(!), tada korisnik nema ograničenje u sistemu, tačnije ima administratorske privilegije (slika 118).

Slika 118. Kreiranje korisnika pozadinske aplikacije - Prava pristupa

U kartici Priključci i radne površine nova opcija koja se pojavljuje za razliku od podešavanja korisničkih grupa jeste 'Dozvole operacija nad fajlovima'. Ovde je moguće podesiti koje su to operacije koje će korisnik moći da vrši nad fajlovima i direktorijumima (slika 119).

Slika 119. Kreiranje korisnika pozadinske aplikacije - Priključci i radne površine

Podešavanja vezana za karticu Opcije su objašnjena u Podešavanjima korisničkih grupa.

U kartici Pristup moguće je odrediti u kom vremenskom rasponu će korisnički nalog biti aktivan. 'Početak' predstavlja početni datum, dok 'Kraj' predstavlja datum prekida aktivnosti naloga (slika 120).

Nakon svih izvršenih podešavanja, novi korisnik će biti kreiran. Prijavljivanjem na sistem kao jedan od korisnika moguće je proveriti podešavanja vezana za konkretni nalog i njegova izmena.

Slika 120. Kreiranje korisnika pozadinske aplikacije - Pristup