Комерцијална

ТАЈПО-3 је бесплатан, али је и без икакве гаранције. Уколико желите да осигурате своју инвестицију у веб сајт, најбоље је да се обратите некој од бројних веб консалтинг агенција и склопите уговор о изради и одржавању веб сајта. Предности које тиме стичете:

  • Осигурање гаранције за време важења уговора
  • Обезбеђено квалитетно Интернет присуство кроз акумулирано знање веб агенције
  • Професионална услуга увек доступна у договореном временском року

Одабир веб агенције

Одабир веб агенције, као и одабир Це-Ем-Ес-а може бити тежак и напоран посао. Неки од корака у препорученом процесу одабира веб консалтинг агенције:

  • Анализирајте:
    • сопствене захтеве за сајтом
    • доступан буџет
    • циљну групу веб сајта
    • како ће се веб сајт уклопити у маркетинг и друге пословне планове
    • ко ће све бити задужен за уношење садржаја и праћење успеха
  • Направите дугу листу веб агенција. Извори могу бити:
    • Препоруке
    • Веб агенције које су направиле сајтове за које мислите да су добри. Често име веб агенције није јавно написано на сајту, али се може видети погледом у изворни код сваке стране. Потпис веб агенције је увек дат при врху изворног кода стране било као коментар или као мета таг.
    • Рекламе
  • Скратите листу веб агенција на основу следећих критеријума:
    • Прениска цена (цена испод 1.000 динара по започетом часу се често сматра ниском) - обратите пажњу шта се нуди за тај новац
    • Превисока цена (цена изнад 4.000 динара по започетом часу је превелика за услове у Србији). Немојте да вас изненади ако неке веб агенције траже и више - у Европи цене професионалних консултаната иду и до 20.000 динара по започетом часу. Уколико склапате уговор о изради сајта, цена по часу је често значајно нижа у зависности од величине пројекта.
    • Уколико није у питању фирма, већ независни појединац (фриленсер) обратите пажњу на уговор о делу и шта све он садржи
    • Прегледајте портфолио веб агенције. Додатно питајте за референце с обзиром да многе српске веб агенције немају право јавне објаве страних веб сајтова на чијој су изради радили
    • Распитајте се какав кадар ће радити на вашем сајту - веће веб агенције обично имају независне тимове који се међусобно разликују по квалитету и искуству
    • Питајте техничка питања:
      • Које од Ве-3-Це (W3C) стандарда агенција прати?
      • Какве резултате оптимизације веб претраживача можете очекивати?
      • Колико често су њихови сајтови хаковани у прошлости?
      • Да ли фирма има тачно дефинисан процес израде сајта? Да ли има неки од ИСО сертификата?
      • Које Це-Ем-Ес-ове имају у својој понуди? Да ли су они у потпуности на српском језику? 
    • Испитајте да ли веб агенција разуме ваш пословни процес. Свака фирма се разликује, те стога и ваш веб сајт треба бити различит
    • Још једно златно правило које вам може помоћи у избору, веб агенције су ретко потпуно независне у свом раду: често постоје разна партнерства и пријатељства. Питајте са ким од колега су радили у прошлости и шта мисле о конкуренцији. Никад не помињите кога сте још ставили у ужи избор.
    • Распитајте се да ли веб агенција пружа још неке услуге као што су:
      • Електронске кампање (инфодописи, банери)
      • Промоција веб сајта
      • Оптимизација претраге веб претраживача
      • Писање текста за веб сајт
  • Скупите понуде од веб агенција са скраћеног списка.
  • Одаберите партнера. Једно од најбитнијих питања је која од ових фирми вам може бити партнер на дуге стазе. Веб сајт није једнократна инвестиција, резултати се виде најчешће тек у периоду од 6 до 12 месеци. 
    • Обавестите одабрану веб агенцију и уговорите све обавезе писано.
    • Свима који су отпали са листе јавите да нису добили посао и образложите због чега нису добили посао. Ово је најмање што можете учинити - писање понуде је заправо једна врста бесплатне услуге јер укључује анализу пословних процеса једне фирме и захтева дужну пажњу. Од сваке од контактираних веб агенција сте сигурно добили нове идеје и знања која су вам помогла у крајњем избору.